O CZYM WARTO WIEDZIEĆ PRZED PIERWSZYMI ZAJĘCIAMI:

•  Nie prowadzimy zapisów, wszystkie zajęcia z grafiku to zajęcia otwarte.
Regularne zajęcia zawarte w grafiku prowadzone są w formie zajęć a nie kursu, możesz zatem dołączyć do grupy w dowolnym momencie.

  Studio otwierane jest na ok 30 min przed porannymi i pierwszymi popołudniowymi zajęciami.

  Sugerowany ubiór to wygodny, nie krępujący ruchów, lekki, przewiewny strój. Ćwiczymy na boso, na specjalnych antypoślizgowych matach do jogi.
Istnieje możliwość wypożyczenia maty w Studio – koszt 5zł.

  Aby nie odczuwać dyskomfortu staraj się nie jeść min. 2 godz. przed zajęciami.

  Wszelkie problemy zdrowotne, kontuzje, czy fakt że jesteś w ciąży należy zgłosić instruktorowi przed zajęciami.

Pamiętaj, że Joga to przede wszystkim rekreacja i profilaktyka dla sprawnego i zdrowego kręgosłupa oraz sposób dobre samopoczucie.
Joga nie zastąpi konsultacji ze specjalistą w przypadku skomplikowanych schorzeń czy dolegliwości. 
Praktykujemy pod okiem nauczyciela, ale z zachowaniem uważności i w granicach własnych możliwości.

OPISY ZAJĘĆ:

Zajęcia dla początkujących  – grupa podstawowa/początkująca

To zajęcia dla osób zaczynających przygodę z jogą oraz takich, które chcą poznać system Astanga Vinyasa Jogi. Zapraszamy również panie po porodzie (6 tygodni po naturalnym, 12 tygodni po cesarskim cięciu).
Poznasz tutaj podstawowe pozycje jogi (asany), sekwencję Surya Namaskara. Nauczysz się techniki oddechu Ujjayi (zwycięski oddech), techniki Bandh (zamknięć energetycznych) oraz Drishti (punktów skupienia wzroku).
Zbudujesz swoją siłę, uelastycznisz mięśnie, stawy i uwolnisz ciało od napięć oraz zrelaksujesz umysł.

Ashtanga – opis metody

Ashtanga Joga to usystematyzowana praktyka, gdzie układ pozycji pozwala praktykującym uzdrowić swoje ciało, a w późniejszym czasie pogłębiać kontakt z samymi sobą. Płynne przejścia pomiędzy pozycjami – Asanami wykonujemy podążając za oddechem, który scala cały ten proces w spójną sekwencję trenującą uważność. System był rozpowszechniany na początku XX wieku przez Śri . T. Krischnamacharyę. Obecnie nauczany jest w Shri K. Pattabhi Jois Ashtanga Yoga Institute w Mysore.

Ashtanga Led ½ – zajęcia dedykowane są osobom, które poznały już podstawy Ashtanga jogi i są na etapie zgłębiania wiedzy i praktyki pierwszej połowy Pierwszej Serii Prowadzonej (Yoga Chikitsa). Na sesji nauczyciel poprowadzi was przez pozycje stojące i siedzące do Navasany.

Mysore – praktyka własna w systemie Ashtanga Jogi. Jest to nieodzowna i najważniejsza część praktyki na tej ścieżce. Na zajęciach Mysore odnajdą się zarówno te osoby, dla których jest to początek jogowej drogi, jak i ci, którzy praktykują już od wielu lat. Nauczyciel prowadzi uczniów w sposób indywidualny pomagając w zgłębianiu praktyki. Jeżeli wybrałaś/wybrałeś tę właśnie praktykę, regularna obecność na zajęciach Mysore jest wskazana.

Vinyasa Flow – grupa średnio-zaawansowana/zaawansowana

To praktyka dynamiczna, bazująca na sekwencji Powitania Słońca. Płynne ruchy połączone
z rozgrzewającym oddechem Ujjayi wzmacniają i rozciągają ciało jednocześnie pozwalają skupić się na chwili obecnej. Pogłębia się koncentracja, uspokajamy się. Tempo zajęć jest zróżnicowane, a w pozycjach zostajemy od 5 do 10 oddechów. Każda sesja zakończona jest relaksem, co daje poczucie wewnętrznej równowagi.
Uwaga: O wiele bardziej skorzystasz z zajęć mając pewne doświadczenie w praktyce Powitań Słońca. Dlatego osobom zupełnie początkującym polecamy zapoznać się z pozycjami i oddechem na zajęciach dla początkujących.

Vinyasa Rozciągająca – grupa średnio-zaawansowana/zaawansowana

Praktyka oparta na systemie Vinyasy, mająca na celu uelastycznienie poszczególnych partii ciała za pomocą dedykowanych asan – pozycji jogi w połączeniu z płynnym oddechem, podobnie jak w Vinyasa Flow. Rozciągamy i budujemy siłę mięśni, oczyszczamy ciało z toksyn i wzmacniamy system obronny organizmu. Elastyczne stawy i mięśnie to mniejsza skłonność do kontuzji.

Hatha Joga  grupa ogólna

Zajęcia prowadzone metodą B.K.S. Iyengara.
Wszystkie asany wykonywane są z wyjątkową precyzją. Dzięki temu ćwicząc ciało, poszerzamy swoją świadomość. Wolne tempo pomaga w wyciszeniu umysłu. To, co charakteryzuje ten styl, to używanie pomocy typu klocki, paski czy drabinki. Wspierają one osoby cierpiące z powodu różnych dolegliwości
i ograniczeń.
Ćwicząc regularnie poprawisz pracę układu krwionośnego, immunologicznego, pokarmowego. Polepszysz równowagę oraz zdolność koncentracji.

Pilates Basic – grupa początkująca

Pilates to system ćwiczeń, który niedawno przywędrował ze Stanów Zjednoczonych do naszego kraju.
Są to ćwiczenia, które zachwycają różnorodnością, łączą w sobie bogactwo technik oddychania oraz elementy tańca i gimnastyki. Ogromną zaletą tej metody jest to, że ma ona zbawienny wpływ na nasze zdrowie, a przede wszystkim na kręgosłup. Technika ta zapewnia naszemu ciału w sposób najbardziej pewny i bezpieczny to czego ono potrzebuje. Od większości ćwiczeń sportowych i gimnastycznych metoda Pilatesa różni się tym, iż skupia się na mięśniach drobnych i słabych, często przez nas zapomnianych.

Pilates Flow – grupa ogólna

Inspirowany dynamiczną formą jogi – vinyasa, w której płynnie przechodzimy pomiędzy pozycjami w rytm świadomego oddechu.
Zajęcia o nieco szybszym i intensywniejszym tempie niż zajęcia Basic Pilates. Łączą w sobie elementy jogi i spokojniejszego, ale pięknie wysmuklającego ciało pilatesu.
Poziom średniozaawansowany.

Pilates/Stretching – grupa średnio-zaawansowana/ogólna

Jeśli jesteś tancerzem, biegasz, uprawiasz inne sporty albo po prostu prowadzisz aktywny tryb życia, to ten trening jest dla ciebie. Dzięki Pilates Core  zyskasz świadomość ciała niezbędną do wykonywania ćwiczeń sportowych, ale także codziennych czynności takich jak dźwiganie czy schylanie. Specjalnie dobrany zestaw pozycji i sekwencji przygotuje twoje ciało na każde wyzwanie. Pilates Core skupia się na prawidłowych wzorcach ruchowych, czyli odpowiednim napięciu i rozciąganiu mięśni. Do tej pracy dodajemy prawidłowy oddech. Szlifujemy pozycje podstawowe, a kiedy osiągniemy perfekcję, idziemy dalej, wprowadzając do treningu ćwiczenia rozbudowane. Dlatego na ten trening zapraszamy osoby lubiące szlif precyzji oraz pracę z uważnością i koncentracją. W nagrodę otrzymacie: zdrowe ciało i zrelaksowany umysł. 

Jogalates – grupa ogólna

Jogalates to połączenie medytacyjnej, wyciszającej praktyki jogi z dynamiką i precyzją pilatesu. Ćwiczenia z wykorzystaniem asan wzmacniają kręgosłup, uelastyczniają mięśnie ze szczególnym uwzględnieniem mięśni głębokich – odpowiadających za ochronę organów wewnętrznych i kręgosłupa.

Regularna praktyka jogalatesu daje podwójne korzyści – płynące zarówno z jogi jak i pilatesu – stabilizuje miednicę, pogłębia świadomość ciała, wycisza, reguluje oddech, wspomaga układ krwionośny, stymuluje układ hormonalny, likwiduje napięcie mięśni, przyzwyczaja do właściwej postawy ciała, uwalnia
od stresu.

Ćwiczenie jogalatesu jest wskazane szczególnie dla tych, którzy chcieliby zrzucić zbędne kilogramy, dla kobiet po porodzie, osób cierpiących na bóle pleców, zapalenie stawów i osteoporozę. Zajęcia są dostosowane do każdej grupy wiekowej.

Prenatal Hatha / Zdrowy kręgosłup – grupa ogólna

Ćwiczenia wykonywane są w wolnym tempie. Skupiamy się na mięśniach głębokich, które stabilizują kręgosłup. Wzmacniamy brzuch, rozciągamy nogi, rozluźniamy biodra. Wszystko to przynosi ukojenie spiętym mięśniom i obciążonym stawom. Łagodna praktyka pomoże również w pogłębieniu oddechu, co pozytywnie wpłynie na zredukowanie stresu i odprężenie się.
Zajęcia mają charakter profilaktyczny. Skierowane również do pań w ciąży.

Prenatal Flow / zdrowy kręgosłup -grupa ogólna

Zapraszamy panie po 12 tygodniu ciąży.
Poród przyrównywany jest do przebiegnięcia maratonu. Dlatego tu poprawisz funkcjonowanie układu krążenia, wzmocnisz nogi i ręce. Nauczysz się prawidłowo oddychać. Istotnym elementem będzie praca nad mięśniami Kegla, które są ważne również po porodzie. Ćwiczenia ukoją ból dolnego odcinka pleców. Pozwolą się zrelaksować i wyciszyć.
Praktyka w czasie ciąży wpływa pozytywnie na prawidłowy rozwój płodu. Ponad to poprawia przemianę materii, ułatwia poród np. zmniejszając bolesność skurczów oraz pomaga szybciej odzyskać sprawność po urodzeniu dziecka.

Joga Dzieci

Zajęcia dedykowane dzieciom w wieku 5 – 13 lat.
Ćwiczenia fizyczne zwiększają sprawność dzieci, budując ich siłę i elastyczność. Uczą je prawidłowej postawy ciała, zapobiegając zwyrodnieniom kręgosłupa.
Ponad to polepsza się zdolność koncentracji, dzieci mają lepszą pamięć. Praktykowanie jogi w młodym wieku zwiększa poczucie własnej wartości i pewności siebie. Dziecko odreagowuje stres, a także pobudza wyobraźnię.

Vinyasa Flow in English – grupa średnio-zaawansowana/ zaawansowana

Wymieszaj jedną miarkę płynnego oddechu z jedną miarką świadomości ciała. Przypraw dużą dawką ciekawości i garścią wyzwań. Gotuj powoli, aż się spocisz – i gotowe! Ciesz się powolną vinyasą po angielsku.

Yin Joga – grupa ogólna 

Yin Yoga to spokojna, wolna praktyka wybranych asan. Przeciwieństwo dynamicznej formy Yogi. Na zajęciach Yin Yogi pozostaniesz długo w poszczególnych pozycjach z grupy siedzących lub leżących (około 3-5 minut). W tym czasie obserwuj swoje ciało i doznania, jakie z niego płyną. Zwróć także uwagę na towarzyszące każdej asanie emocje. W czasie praktyki tej formy yogi, dzięki temu, że dłużej pozostajemy w pozycjach, mamy okazję do lepszego wglądu w siebie. Wreszcie możemy się zatrzymać.

Joga Regenerująca – grupa ogólna

Jest to spokojna sekwencja pozycji ułożonych w taki sposób, aby możliwy był ruch kręgosłupa we wszystkich kierunkach (wygięcia w tył, skłony w przód, delikatne skręty).
Ciało podąża za świadomym oddechem w rytm spokojnej relaksującej muzyki. Efektem tych zajęć jest umożliwienie organizmowi lepszej wymiany tlenowej i przyśpieszenie procesu usuwania zbędnych produktów przemiany materii z komórek ciała. Budowanie równowagi i elastyczności daje poczucie siły wewnętrznej i odporności psychicznej. Późna pora tych zajęć w naszym grafiku sprzyja wieczornemu, czy nawet nocnemu wyciszeniu, działa odprężająco na ciało i system nerwowy.

Joga Therapy – grupa ogólna

Zajęcia skupiają się na poprawie stanu zdrowia przy wykorzystaniu narzędzi jogowych (asany, pranayamy, medytacje). Praktyki te równoważą pracę układu krwionośnego, oddechowego, nerwowego i trawiennego. Joga jest jednym z najskuteczniejszych metod pracy ze stresem, który sukcesywnie niszczy organizm powodując chroniczne schorzenia takie jak cukrzyca, choroby układu krwionośnego, czy obniżenie odporności układu immunologicznego. Sesje Yoga Therapy wspierają zdrowie, leczenie i powrót do normalnego funkcjonowania po odbytych chorobach. Poznaj lepiej swoje ciało i wspomóż jego funkcjonowanie w spokojnej atmosferze naszego studia.