Przed zajęciami…

Studio otwierane jest na ok 30 min przed porannymi i pierwszymi popołudniowymi zajęciami.
Zabierz ze sobą wygodny, nie krępujący ruchów strój. Ćwiczymy na boso, na specjalnych antypoślizgowych matach do jogi. Istnieje możliwość wypożyczenia maty w Studio – koszt 5zł.

Staraj się nie jeść min. 2 godz. przed zajęciami.

Wszelkie problemy zdrowotne, kontuzje, czy fakt że jesteś w ciąży należy zgłosić instruktorowi przed zajęciami.

Opisy zajęć:

Zajęcia dla początkujących

To zajęcia dla osób zaczynających przygodę z jogą oraz takich, które chcą poznać system Astanga Vinyasa Jogi. Zapraszamy również panie po porodzie (6 tygodni po naturalnym, 12 tygodni po cesarskim cięciu).
Poznasz tutaj podstawowe pozycje jogi (asany), sekwencję Surya Namaskara. Nauczysz się techniki oddechu Ujjayi (zwycięski oddech), techniki Bandh (zamknięć energetycznych) oraz Drishti (punktów skupienia wzroku).
Nabierzesz siły, uwolnisz ciało od napięć i zrelaksujesz umysł.

Ashtanga

Na tych zajęciach zapoznasz się z Pierwszą Serią Asztangi, zwaną Yoga Chikitsa, czyli terapia jogą.
Jest to sekwencja przeplatających i uzupełniających się ze sobą pozycji, która nie zmienia się.
W asanach zostaje się na 5 oddechów.Połączenie ruchu z aktywnym oddechem daje efekt sauny. Wytworzone ciepło, oczyszcza ciało z toksyn, mięśnie wzmacniają i uelastyczniają się szybciej.
Mimo wysiłku schodzisz z maty odprężona/y.

Vinyasa Flow

To praktyka dynamiczna, bazująca na sekwencji Powitania Słońca. Płynne ruchy połączone
z rozgrzewającym oddechem Ujjayi wzmacniają i rozciągają ciało jednocześnie pozwalają skupić się
na chwili obecnej. Pogłębia się koncentracja, uspokajamy się. Tempo zajęć jest zróżnicowane,
a w pozycjach zostajemy od 5 do 10 oddechów. Każda sesja zakończona jest relaksem, co daje poczucie wewnętrznej równowagi.
Uwaga: O wiele bardziej skorzystasz z zajęć mając pewne doświadczenie w praktyce Powitań Słońca. Dlatego osobom zupełnie początkującym polecamy zapoznać się z pozycjami i oddechem na zajęciach dla początkujących.

Vinyasa Rozciągająca

Praktyka lżejsza niż Vinyasa Flow, dostosowana do osób początkujących.

Hatha Joga

Zajęcia prowadzone metodą B.K.S. Iyengara.
Wszystkie asany wykonywane są z wyjątkową precyzją. Dzięki temu ćwicząc ciało, poszerzamy swoją świadomość. Wolne tempo pomaga w wyciszeniu umysłu. To, co charakteryzuje ten styl, to używanie pomocy typu klocki, paski czy drabinki. Wspierają one osoby cierpiące z powodu różnych dolegliwości
i ograniczeń.
Ćwicząc regularnie poprawisz pracę układu krwionośnego, immunologicznego, pokarmowego. Polepszysz równowagę oraz zdolność koncentracji.

Pilates Basic

Pilates to system ćwiczeń, który niedawno przywędrował ze Stanów Zjednoczonych do naszego kraju.
Są to ćwiczenia, które zachwycają różnorodnością, łączą w sobie bogactwo technik oddychania oraz elementy tańca i gimnastyki. Ogromną zaletą tej metody jest to, że ma ona zbawienny wpływ na nasze zdrowie, a przede wszystkim na kręgosłup. Technika ta zapewnia naszemu ciału w sposób najbardziej pewny i bezpieczny to czego ono potrzebuje. Od większości ćwiczeń sportowych i gimnastycznych metoda Pilatesa różni się tym, iż skupia się na mięśniach drobnych i słabych, często przez nas zapomnianych.

Pilates Flow

Inspirowany dynamiczną formą jogi – vinyasa, w której płynnie przechodzi się z pozycji w pozycję.
Zajęcia o nieco szybszym i intensywniejszym tempie niż zajęcia Basic Pilates. Łączą w sobie elementy wspomnianej jogi i spokojniejszego, ale pięknie wysmuklającego ciało pilatesu.
Poziom średniozaawansowany.

Pilates Core

Jeśli jesteś tancerzem, biegasz, uprawiasz inne sporty albo po prostu prowadzisz aktywny tryb życia, to ten trening jest dla ciebie. Dzięki Pilates Core zyskasz świadomość ciała niezbędną do wykonywania ćwiczeń sportowych, ale także codziennych czynności takich jak dźwiganie czy schylanie. Specjalnie dobrany zestaw pozycji i sekwencji przygotuje twoje ciało na każde wyzwanie. Pilates Core skupia się na prawidłowych wzorcach ruchowych, czyli odpowiednim napięciu i rozciąganiu mięśni. Do tej pracy dodajemy prawidłowy oddech. Szlifujemy pozycje podstawowe, a kiedy osiągniemy perfekcję, idziemy dalej, wprowadzając do treningu ćwiczenia rozbudowane. Dlatego na ten trening zapraszamy osoby lubiące szlif precyzji oraz pracę z uważnością i koncentracją. W nagrodę otrzymacie: zdrowe ciało i zrelaksowany umysł. Poziom zajęć: podstawowy / średniozaawansowany.

Jogalates

Jogalates to połączenie medytacyjnej, wyciszającej praktyki jogi z dynamiką i precyzją pilatesu. Ćwiczenia z wykorzystaniem asan wzmacniają kręgosłup, uelastyczniają mięśnie ze szczególnym uwzględnieniem mięśni głębokich – odpowiadających za ochronę organów wewnętrznych i kręgosłupa.

Regularna praktyka jogalatesu daje podwójne korzyści – płynące zarówno z jogi jak i pilatesu – stabilizuje miednicę, pogłębia świadomość ciała, wycisza, reguluje oddech, wspomaga układ krwionośny, stymuluje układ hormonalny, likwiduje napięcie mięśni, przyzwyczaja do właściwej postawy ciała, uwalnia
od stresu.

Ćwiczenie jogalatesu jest wskazane szczególnie dla tych, którzy chcieliby zrzucić zbędne kilogramy,
dla kobiet po porodzie, osób cierpiących na bóle pleców, zapalenie stawów i osteoporozę.
Zajęcia są dostosowane do każdej grupy wiekowej.

Prenatal Hatha / Zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia wykonywane są w wolnym tempie. Skupiamy się na mięśniach głębokich, które stabilizują kręgosłup. Wzmacniamy brzuch, rozciągamy nogi, rozluźniamy biodra. Wszystko to przynosi ukojenie spiętym mięśniom i obciążonym stawom. Łagodna praktyka pomoże również w pogłębieniu oddechu,
co pozytywnie wpłynie na zredukowanie stresu i odprężenie się.
Zajęcia mają charakter profilaktyczny. Skierowane również do pań w ciąży.

Prenatal Flow / Kobiety w ciąży

Zapraszamy panie po 12 tygodniu ciąży.
Poród przyrównywany jest do przebiegnięcia maratonu. Dlatego tu poprawisz funkcjonowanie układu krążenia, wzmocnisz nogi i ręce. Nauczysz się prawidłowo oddychać. Istotnym elementem będzie praca nad mięśniami Kegla, które są ważne również po porodzie. Ćwiczenia ukoją ból dolnego odcinka pleców. Pozwolą się zrelaksować i wyciszyć.
Praktyka w czasie ciąży wpływa pozytywnie na prawidłowy rozwój płodu. Ponad to poprawia przemianę materii, ułatwia poród np. zmniejszając bolesność skurczów oraz pomaga szybciej odzyskać sprawność po urodzeniu dziecka.

Joga Dzieci

Zajęcia dedykowane dzieciom w wieku 5 – 13 lat.
Ćwiczenia fizyczne zwiększają sprawność dzieci, budując ich siłę i elastyczność. Uczą je prawidłowej postawy ciała, zapobiegając zwyrodnieniom kręgosłupa.
Ponad to polepsza się zdolność koncentracji, dzieci mają lepszą pamięć. Praktykowanie jogi w młodym wieku zwiększa poczucie własnej wartości i pewności siebie. Dziecko odreagowuje stres, a także pobudza wyobraźnię.